ANUNT – privind lansarea activitatii A1.1 Organizarea și furnizarea de servicii de sprijin de dezvoltare instituțională (12 luni, octombrie 2024-septembrie 2025) – „PRO INCLUSIV: servicii OSC de calitate, pentru piața muncii”, Cod SMIS 310865

ASOCIAȚIA DE TINERET PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNT ȘI ȘTIINȚĂ SOLARIS în parteneriat cu GLOBAL COMMERCIUM DEVELOPMENT SRL și ASOCIAŢIA CONSULTANŢILOR ŞI EXPERŢILOR ÎN ECONOMIE SOCIALĂ ROMÂNIA implementează în perioada 01.06.2024 – 31.05.2026 proiectul „PRO INCLUSIV: servicii OSC de calitate, pentru piața muncii”, Cod SMIS 310865.

Obiectivul general al proiectului este creșterea capacității organizațiilor societății civile (OSC-uri) de a acționa ca actori instituționali pe piața muncii relevanți, moderni, vizibili, focalizați pe dialog civic, intervenții sustenabile, personalizate și măsuri active, pentru incluziune și calitate în ocuparea categoriilor dezavantajate, în 4 regiuni mai puțin dezvoltate. (Centru, Sud-Est, Sud Muntenia și Sud Vest Oltenia).

În perioada 01.10.2024 – 30.09.2025, se derulează activitatea A1.1 Organizarea și furnizarea de servicii de sprijin de dezvoltare instituțională (12 luni, octombrie 2024-septembrie 2025).

Obiectivul general al activitatii este de a sprijini in mod concret, practic, aplicativ OSC-urile selectate sa se dezvolte institutional si sa isi consolideze capacitatea de a planifica&implementa intervenții sustenabile, masuri active pe piata muncii.

Cele 50 OSCuri integrate in proiect sunt sprijinite prin oferirea de servicii de sprijin /consiliere personalizate. Fiecare organizatie beneficiaza de consiliere/sprijin personalizat (intalniri fata-in-fata individuale si de grup si/sau consiliere on-line (zoom, skype, email etc.).

Faza 1: a) organizare echipa de lucru A1.1 si creare premise de baza, pentru o abordare unitara a intregii activitati, urmarindu-se: impartirea pe grupe a celor 50 organizatii si alocarea pe experti (consilieri servicii sprijin), astfel incat grupele sa aiba o componenta echilibrata din punct de vedere numeric si al tipului de OSC; tematica abordata; stabilirea reperelor programului de lucru si a modalitatilor concrete de interactiune; metode folosite; materiale/fise specifice de asistenta personalizata; exemple de template-uri utilizate; instrumente si materiale necesare; modalitati de motivare/implicare specifica a organizatiilor si a participantilor sai.

Echipa A1.1 este compusa din: – 5 consilieri servicii sprijin (2 experti Lider, 2 experti Partener 1 si 1 expert Partener 2). – 1 expert documentare digitalizare (Partener 2).

Faza 2: – implementarea serviciilor de sprijin/consiliere, conform programului de lucru, astfel incat fiecare organizatie sa beneficieze de un suport personalizat, specific, in functie de nevoile constatate. Programul de acordare a serviciilor de sprijin se realizeaza de catre fiecare expert –cu organizatiile alocate, astfel incat sa se acopere toate nevoile concrete de invatare si dezvoltare institutionala, in functie de specificul propriu.

Tematica generala a serviciilor de sprijin /consiliere: a) management organizational/financiar. b) strategii si planuri. c) instrumente digitale si moduri de integrare a acestora actiuni&masuri piata muncii pentru beneficiarii OSC – pentru eficientizare munca in organizatie. d) fiscalitate (taxe /impozite/facilitati etc.). e) fund-raising – scriere proiecte/atragere de fonduri pentru servicii piata muncii. f) cum se organizeaza o campanie de comunicare in comunitate. g) atragere voluntari&parteri (actori institutionali in comunitate – angajatori, centre de resurse, alte ONGuri etc.). h) mod de valorificare a oportunitatilor/resurselor locale, a potentialului persoanelor vulnerabile, din comunitatea in care actioneaza un OSC, in masurile active de ocupare, care pot fi dezvoltate – se asigura relevanta locala a acestor masuri ale OSC. i) principii orizontale (egalitate de sanse&tratament intre femei si barbati si integrarea perspectivei de gen, nediscriminare; accesibilitate persoane dizabilitati, dezvoltare durabila). j) competente verzi pentru piata muncii – practici durabile în activitățile specifice de ocupare activa (de ex, in formare, consiliere, mediere etc).

Servicii de sprijin/consiliere personalizate sunt dinamizate de crearea unui Portofoliu cu instrumente de digitalizare, care faciliteaza activitatea OSC, astfel incat consilierea si utilizare digitalizare sa duca la modernizare si flexibilizarea OSC, in comunitatea in care activeaza. Portofoliul cuprinde resurse diverse si va fi un element distinct in sectiunea web a proiectului, pentru asigurare acces facil. Acest Portofoliu este imbogatit continuu, pe perioada proiectului, dar si dupa finalizarea lui, cu diverse materiale relevante, pentru a veni in sprijinul OSC beneficiare, dar si oricarei organizatii /persoane interesate.

Principii de lucru: – serviciile de sprijin/consiliere creeaza un spatiu pentru dezvoltare institutionala, cu accent pe progresul si specificitatea fiecarei organizatii sprijinite. – centrare pe invatare practica, adaptata la nevoile fiecarei organizatii sprijinite. – oferirea de feed-back constant. – gandire orientata spre viitor si dezvoltarea abilitatii de a transfera si aplica in practica ”lectiile” invatate.

Rezultate asteptate A1.1

  • 50 organizatii (asociații și fundații) sprijinite în perioada de implementare a proiectului asistate prin servicii de sprijin.
  • 50 organizații (ONG-uri/OSC-uri) active care și-au consolidat capacitatea și au dezvoltat activități specifice pieței muncii, în perioada de implementare a proiectului.
  • 1 program de servicii personalizate de sprijin (consiliere) derulat.
  • 1 Portofoliu cu instrumente de digitalizare, care faciliteaza activitatea OSC, realizat și diseminat.
  • 4 rapoarte de furnizare a serviciilor de sprijin (cate un raport per regiune).